zamknij Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).
HISTORIA FIRMY

Firma Barbour została założona przez Johna Barboura, najprawdopodobniej w 1894 r.
Z uwagi na liczną rodzinę pierwszy sklep nosił nazwę „John Barbour i Synowie”.
Początkowo sprzedawano w nim głównie płaszcze przeciwdeszczowe dla marynarzy,
rybaków i robotników portowych. Za sprawą synów ofertę rozszerzono i skierowano
również do farmerów i właścicieli ziemskich.

W czasie trwania obu wojen światowych firma dostarczała woskowane płaszcze dla wojska.
Barbourowie zajmowali się także produkcją kurtek dla motocyklistów. W odzież tej marki
ubrana była motocyklowa reprezentacja zjednoczonego królestwa.

Pod koniec lat 50 za sprawą wnuka założyciela – Dunkana – firma skoncentrowała się
na produkcji kurtek dla bogatych właścicieli wiejskich domów i myśliwych.


W 1974 marka zyskała rekomendację księcia Edynburga,
w 1983 samej Królowej, a pięć lat później księcia Walii.



NIEZWYKŁA TRWAŁOŚĆ

Cechą , dla której wybierane są produktu Barbour, oprócz prestiżu i przywiązania
do tradycji jest przede wszystkim ich legendarna wręcz trwałość. Mowa tu zwłaszcza
o flagowym produkcie marki, czyli o kurtce woskowanej.

Kurtka uszyta jest z prawdziwej długowłóknistej egipskiej bawełny zaimpregnowanej
w odpowiedni sposób. Ta chroniona patentem odzież jest typowo angielska i uchodzi
za rzecz praktycznie nie do zdarcia. Jest wygodna, odpowiednia na wyprawy na łono
natury, a przy tym niezwykle elegancka.

Na całokształt woskowanej kurtki Barbour składa się 15 tysięcy szwów, kilkadziesiąt
nitów, metalowe zamki błyskawiczne z dużymi zębami, ogółem około dwustu elementów.

Szwy w impregnowanych kurtkach Barbour są podwójnie przeszywane, każdy
jest opatrzony nitem przechodzącym przez dwie warstwy tkaniny. Ta cecha, a także
specjalnie impregnowane nici, zapewniają pełną wodoodporność szwów.

Po latach użytkowania woskowaną kurtkę Barbour można reimpregnować
w specjalnym serwisie firmowym. Te zabiegi sprawiają, że kurtka nawet
po kilkudziesięciu latach będzie nadal wyglądała świeżo i nie przepuści kropli wody.



John Barbour
FENOMEN MARKI BARBOUR

Kupując kurtkę Barbour kupujemy nie tylko doskonałe odzienie przeciwdeszczowe.
Kupujemy sobie przede wszystkim udział w międzynarodowym stylu życia. Zakładając
tę kurtkę, stajemy się częścią świata ludzi, którzy mają pieniądze i styl, czyli odnieśli sukces.

W Wielkiej Brytanii mawia się, że na eleganckie przyjęcie lepiej przyjść w kurtce Barbour
i dżinsach, niż w źle skrojonym garniturze lub niewłaściwie dobranych butach. W całej
Europie Barbour jest biletem wstępu do sfer wyższych. Posiadanie rzeczy tej marki
oznacza dobry styl, wyczucie smaku i przywiązanie do tradycji.

Nie bez znaczenia jest tu rekomendacja członków brytyjskiej rodziny królewskiej,
której herbami opatrzona jest każda podszewka z logiem firmy. Zaangażowanie
brytyjskiego dworu w promocję marki, oznacza że produkty Barbour spełniają najwyższe standardy.

Myli się jednak ten, kto uważa, że Barbour to ubrania wyłącznie dla znudzonych angielskich
arystokratów. Od kilkudziesięciu lat firma szyje także ubrania do codziennego użytku,
koszule,
marynarki, spodnie. Nie opiera się tylko i wyłącznie na klasycznych wzorach.
Świadczyć o tym może nawiązana niedawno współpraca ze słynnym japońskim projektantem Tokihito Yoshida, który stworzył niesłychanie eleganckie i awangardowe wersje tradycyjnych kurtek Barbour.


Do góry